Nézzük meg azt az eshetőséget, hogy felmegyünk a netre, elkezdünk böngészni a szolgáltatót között, amikkel Dunát lehetne rekeszteni. Amivel alapvetően nincs is baj. Csak ám nem mindenkinek van erre ideje, türelme, és a legfontosabb, hogy nem biztos, hogy a megfelelő szolgáltatót sikerül kiválasztani mind színvonalban mind pedig ár-érték arányban.
Valóban kell-e esküvőszervező, vagy jól sülhet el a csináld magad variáció?
Manapság rendkívül nehéz eligazodni a piacon, hiszen rengeteg fotós, filmes, dekoratőr, zeneszolgáltató stb. ajánlja magát, és menyasszony legyen a talpán, aki jól választja ki ebben a kínálatban a megfelelő szolgáltatót. A jó esküvőszervező olyan kapcsolatokkal, kipróbált szolgáltatói brigáddal rendelkezik, akiknek a munkájáért felelősséget vállal. Legyen az jegyes fotózás, vagy akár egy helyszín, vagy dj. Ráadásul nem kell éjszakákat tölteni szolgáltatók felkutatásával: az esküvőszervező stílusotokhoz és elképzeléseitekhez igazodva ajánl 3-4 olyan szolgáltatót, amelyre valószínűleg több napos, netán hetes böngészés után leltetek volna rá.
Amennyiben ezek az alternatívák még mindig nem megfelelőek számotokra, a szervező feladata lehet újabbakat találni. Az esküvőszervező abban tud segíteni, hogy vagy helyettetek szerződik egy megbízás keretében, vagy átnézi a meglévő szerződéseket, illetve olyan pontokat is pluszban kiköt, amelyet a standard szerződés nem tartalmazhat, ám kényes pontja lehet az eseménynek.
Például a szolgáltatók alkoholfogyasztására illetve öltözékére külön kitér, ami nagyon fontos, hiszen jó pár esküvőről hallottunk már, ahol a fotós részegebb volt, mint a násznép. Ha a szolgáltatókat magatok intézitek, akkor is szükség lehet egy-két szakmai tanácsra, ha elakadtatok vagy igazán egyedi megoldást szeretnétek, esetleg a szervezés későbbi fázisaival nem vagytok tisztában.