Tények és számok, avagy megéri-e alsó kategóriás telefont javíttatni?

Magyarországon még nem készült adatokkal alátámasztható gyűjtés a kínai, olcsóbb telefonok elterjedtségéről, népszerűségéről. 50 000 forintnál olcsóbb telefonokat is tévhit, hogy nem éri meg javíttatni, sokszor nem egyszerűbb újat vásárolni..

A prémium kategóriás kínai telefon javítására viszont időnként ennek az összegnek a másfélszeresét is el kell költenie a tulajdonosának. Érdekesség, hogy míg ezekre a drága telefonokra szívesen költenek az emberek, a bevizsgálás után kapott árajánlatot gyakrabban utasítják el a 30-60 ezer forintos kategóriába tartozó telefonok tulajdonosai.

A leadott készülékek 22 százaléknál nem kérték a javítást, az esetek túlnyomó többségében az ár miatt. Azaz drágább lett volna a javítás estenként, mint maga a telefon. A javítandó készülékek számából ítélve a Xiaomi márka az, ami a legnépszerűbb a kínai, olcsóbb kategóriás telefonok között. Tehát a Xiaomi szerviz is alá tudja támasztani, hogy melyek a leggyakrabban előforduló hibák.

A hibabejelentések aránya nem túl meglepő, 41 százaléka a kijelző betörése miatt történik, töltési hibával a bejelentések 11 százaléka érkezik. A megrendelt javítások 66 százaléka hardveres javítás. Azaz mivel arányában a legjellemzőbb hiba a kijelző problémája, így mindenképpen érdemes védenünk a telefonunkat, akár üvegfóliával, akár egy jobb minőségű tokkal, és így elkerülhetjük a felesleges nagyobb kiadást, és még sok évig jó állapotban tudhatjuk a készülékünket.

Leave a Comment